پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2017
-
الف
+

سیزده سال از راه‌اندازی آی‌فیلم گذشت

شبکه بین‌المللی آی‌فیلم، نخستین شبکه تخصصی فیلم و سریال رسانه ملی محسوب می‌شود.

 شبکه بین‌المللی آی‌فیلم  نخستین شبکه تخصصی فیلم و سریال رسانه ملی محسوب می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، شنبه ۱۸ شهریور سیزدهمین سالگرد تأسیس شبکه آی فیلم است؛ شبکه ای که به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و دری پخش می‌شود. به همین مناسبت به معرفی بیشتر برنامه‌ها و سریال‌های در حال پخش از کانال‌های چهارگانه این شبکه می‌پردازیم.

کانال عربی آی فیلم در رقابت با کانال های عرب زبان مشابه

کانال عربی آی‌فیلم ۱۸ شهریور ۸۹ به عنوان نخستین شبکه تخصصی فیلم و سریال رسانه ملی تاسیس شد و با پخش برنامه‌های نمایشی سعی کرد طیف وسیعی از مخاطبان عرب زبان را جذب کند.

پخش سریال‌هایی مثل «ستایش» با دوبله عربی، در مقاطعی -که شمار آن قابل توجه است- آی فیلم را در فهرست صدرنشینان شبکه های مشابهش قرار داد و به این وسیله توانسته به هدف شبکه که ایجاد ارتباط فرهنگی و معرفی فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی به مخاطبانش است، برسد.

حدود ۳۰۰ میلیون نفر در طیف مخاطبان هدف کانال عربی قرار دارند و وجود اشتراکات فرهنگی و اعتقادی، فرصت مناسبی برای رسیدن به هدف این شبکه با عنوان «شبکه نمایش برای خانواده» بوده است.

کانال عربی نیز همه روزه در ۴ نوبت سریال ها و فیلم های ایرانی متناسب برای پخش از این کانال را با دوبله عربی به نمایش می گذارد. بیشتر دوبله ها در سوریه و مصر و با صدای هنرپیشگان معروف این کشورها انجام می شود. فیلم سینمایی ایرانی جمعه شب های آی فیلم عربی نیز با زیرنویس عربی روی آنتن می رود.

این شبکه در داخل ایران از طریق گیرنده های دیجیتال (به صورت دوزبانه فارسی و عربی) و در خارج از کشور از طریق ماهواره  قابل دریافت است.

نوستالژی در آی‌فیلم فارسی

کانال فارسی شبکه آی‌فیلم که علاوه بر پخش از طریق گیرنده‌های دیجیتال داخلی برای هموطنان خارج از کشور نیز از طریق ماهواره قابل دریافت است در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و همه روزه سریال‌های ایرانی را با چیدمانی برنامه ریزی شده روی آنتن می برد.

شعار این کانال «آی‌فیلم دوست خانواده من» است. نحوه گزینش و انتخاب فیلم ها در این شبکه طوری است که مخاطبان را با همه سلیقه ها پای این شبکه نگه دارد، به گونه‌ای که در طول هفته سریال‌هایی با گونه‌ها و مضامین متنوع اعم از تاریخی، کمدی، دفاع مقدس و ... را در جدول پخش خود قرار می‌دهد.

ساعت 22:00 پنجشنبه شب‌ها نیز زمان همیشگی پخش فیلم‌های سینمایی عمدتاً اکران شده در سال‌های اخیر است.

آی‌فیلم علاوه بر پخش سریال هایی برای مخاطبانش، اقدام به تولید برنامه های مرتبط با آثار نمایشی کرده است که از آنها می توان به «آی‌فیلمی‌ها»، مسابقه «۳۰۰ ثانیه»، «کافه فیلم»، «سینما آی‌فیلم»، «خارج از کادر»، «شما و آی فیلم»، «مسابقه برد- برد»، «سینما کوتاه» و برنامه «پشت صحنه» اشاره کرد.
 

آی‌فیلم انگلیسی تلاشی برای شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران به مردم دنیا

کانال انگلیسی آی‌فیلم با شعار «یک تجربه جدید خانوادگی» در اسفند سال ۱۳۹۱ تأسیس شد و با دوبله حرفه‌ای فیلم‌ها و سریال‌های فاخر ایرانی به زبان انگلیسی، تلاش کرد گامی در ایجاد ارتباط فرهنگی مستمر بردارد.

هم اکنون کانال انگلیسی آی‌‍فیلم هرروز در ۴ نوبت به پخش سریال های ایرانی دوبله شده می پردازد و در فاصله میان سریال ها، برنامه های تولید شده در شبکه را نیز روی آنتن می برد.

آی‌فیلم انگلیسی روزانه ۶ سریال ایرانی را به نمایش می گذارد  همچنین این کانال، شنبه شب ها یک فیلم سینمایی ایرانی برای مخاطبانش در نظر گرفته است که با زیر نویس انگلیسی به نمایش گذاشته می شود.


شبکه آی‌فیلم به زبان دری (آی‌فیلم2)

آی‌فیلم۲  فیلم و سریال‌های ایرانی را به فارسی و گویش افغانستانی پخش می‌کند. این شبکه در روز شنبه 26 اسفند سال 1396 آغاز به کار کرده‌است که به عنوان نماد اشتراکات فرهنگی و آیینی ملل ایران، افغانستان و تاجیکستان شناخته می‌شود. 

فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی «سریال» و ویژه برنامه‌هایی مانند موسیقی و ایران‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته از این کانال پخش می‌شود.

آی فیلم را از طریق پخش اینترنتی در وبگاه و اپلیکیشن های موبایل نیز می توان تماشا کرد.

ه ص / س م

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

تروجان عزیزاتون سریال کلانتر رو ساعت ۸ یا ده شب بزارید.فقط همین یه بار.التماس می کنم

کاربر مهمان

توروخدا ساعت پخش کلانتر رو عوض کنید.به خدا از وقتی فهمیدم ساعت ۵ قراره پخش بشه دیوونه شدم رسما وگریه می کنم .نکنید اینکار رو.یه درصدم فک نمی کردم همچین سریالی رو ساعت ۵ بزارید‌جان مادرتون ساعتشو عوض کنید

کاربر مهمان

تورو امام حسین ساعت پخش کلانتر رو عوض کنید

کاربر مهمان

یه ذره هم انصاف ندارید خدایی فقط بلدید سریال های تکراری پخش کنید تو رو خدا سریال های پخش نشده دهه 60 70 80 را هم پخش کنید